Гурткова робота



Шановні здобувачі освіти 

ази театрального мистецтва 

освоюємо дистанційно!!!
Бажаю успіхів !!!


КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
роботи гуртка ,,Мельпомена на 2021-2022 н.р

При підготовці до проведення занять використовуються матеріали інтернет-джерел

23.02.2022.  Тема. Вправи на розвиток дихання за методом Стрельніікової.

Свою дихальну гімнастику педагог-вокаліст Олександра Миколаївна Стрельникова розробила з метою постановки голосу у оперних співаків. Але несподівано виявилося, що дихальні вправи по Стрельниковій не тільки зміцнюють голосові зв’язки співаків, артистів, дикторів і лекторів, а й лікують найрізноманітніші захворювання.
Дихальну гімнастику А. Н. Стрельникової називають ще парадоксальною. Чому? Та тому, що виконується вона всупереч загальноприйнятим правилам, однак має сильний оздоровчий ефект.

22.02.2022. Тема.  Розвиток дихання.

Диханя один із основних елементів техніки мовлення: голос, дикція та артикуляція, темп мовлення. 
Правильне дихання є основою для всiх дисциплiн, де мовлення є основним інструментом виконання професійних обов’язків, а саме: сценічне мистецтво, журналістика, педагогіка, політика, менеджмент, юриспуденція тощо, тому логiчно починати фахову підготовку спеціалістів у цих галузях діяльності з постановки професійного дихання.
Правильне фонаційне дихання (далі)

Тема. Тренування м"язів обличчя.

 

 09.02.2022.  Тема. Тренування нижньої щелепи. 

 

08.02.2022. Тема.  Тренування губних м"язів.

02.02.2022. Тема. Артикуляція мовного апарату. Гімнастика обличчя. Артикуляційна гімнастика.

1. БУДОВА МОВЛЕННЄВОГО АПАРАТУ. ТВОРЕННЯ МОВНИХ ЗВУКІВ.
Мовним апаратом називається сукупність органів мови. 
Мовленнєвий (або артикуляційний) апарат, за допомогою якого ми розмовляємо, складається з трьох відділів.
  1. Дихальні м’язи. Важливо пам’ятати, що для правильного мовлення необхідне діафрагмальне (черевне) дихання. Логопеди рекомендують дихати «животиком». Якщо дитина дихає за допомогою грудного відділу, це завжди утруднює мовлення. Сформувати мовленнєве дихання допоможуть дихальні вправи.
  2. Голосові зв’язки. Вони розміщені у глотці. Вібрація голосових зв’язок створює звук голосу, необхідний для вимови голосних та дзвінких приголосних звуків.
  3. Власне органи мовлення. Вони розміщені у роті.
До основних органів мовлення належать: язик , губи , зуби , нижня щелепа , альвеоли (горбики за верхніми зубами), тверде піднебіння , м’яке піднебіння , маленький язичок 
Органами мови є частини організму людини, які, поряд з тієї або іншої фізіологічної функцією, виконують певну соціальну задачу, прямо або побічно беруть участь в утворенні звуків мови. 
Подання про розташування органів мови можна отримати з рис

2. Гімнастика обличчя. Артикуляційна гімнастика. 
Гімнастика для обличчя заснована на послідовній напрузі і розслабленні 
м'язів при глибокому і правильному диханні. М'язи максимально напру-
жуються на вдиху, а на видиху - розслабляються.
Артикуляційна гімнастика – це комплекс вправ для органів мовного апарату: губ, язика, нижньої щепепи, дихання.                                                         
Вона сприяє:                                                                                              
-формуванню  правильної вимови звуків;                                       
-виправленню наявних порушень звуквимови;
-виробленню чіткої дикції;
-успішному оволодінню іноземними мовами;
-ораторського мистецтва.
        Чітка звуковимова та дикція необхідна не тільки для результативного спілкування, але і для успішного оволодіння письмом. Перед тим, як записати слово, ми спочатку його промовляємо про себе. Тому вади звуковимови призводять до неправильного використання букв при письмі.
Таким чином, людина від народження наділена досконалим мовним апаратом.  Та щоб мова наша буле ще кращою мовний апарат потрібно щодня тренувати, виконуючи спеціальні вправи. Пропоную вам виконати декілька таких вправ перед дзеркалом, адже так ви бачитимете себе зі сторони й знатимете, що у вас виходить краще, а над чим варто попрактикуватися.
1.         Губи складіть «трубочкою» вперед –посмішка до вух – губи трубочкою вперед – посмішка до вух. Виконувати 8 разів.
2.         Губи трубочкою вправо – губи трубочкою вліво. Виконувати 8 разів.
3.         Губи трубочкою по колу. Чотири рази в один бік. Чотири рази в інший.
4.         Язиком по зубах вправо 4 рази і стільки ж вліво.
5.         Щелепа розслабляється падає вниз – повертається назад 8 разів.
6.         Щелепа розслабляється. В нижньому положенні вправо-вліво-вправо-вліво .
Окрім тренування м'язів обличчя слід працювати над технікою мовлення, чіткістю вимови слів і фраз, інтонацією.
Отже, красива мова потрібна не тільки акторам, вона ― дуже важливий чинник для успіху в кар’єрі та особистому житті. Пам’ятайте, що тільки регулярне виконання всіх вправ зі сценічного мовлення гарантує вам хороший і стійкий результат.

01.02.2022. Тема. Виразність мови - основна вимога до мови актора, її складові.

 

21.12.2021. 

Урок 30. Вправи-імпровізації.

Мистецтво імпровізації можна розвинути. Деякі люди досягають чудових результатів. Що особливо цінно, імпровізатор, навіть маючи в запасі якісь заготовки, завжди враховує те, де і коли він виступає.
Імпровізація в театрі – гра актора, заснована на його здатності будувати сценічний образ, діяти і створювати влас- ний текст на задану тему або в обставинах, передбачених сценарієм, творячи без попередньої підготовки, під час вистави. 
 Щоб зрозуміти, як навчитися імпровізувати на сцені, для початку слід добре розуміти обставини. Прикладом можуть служити актори: несподівана подія або накладка у виставі змушує всіх підлаштовуватися під нього, зберігаючи при цьому загальну канву п’єси.
Критики стверджують, що імпровізація, як і творчість у цілому, - продукт взаємодії образно-художнього й конструктивного мислень. Образний й конструктивний початку у творчості нерозривні й збагачують один одного. З їхньої єдності виникає й реалізується художній задум. Збагачення художньо-образного мислення є важливим завданням у розвитку творчого потенціалу студентів, що навчаються акторській майстерності.
Мистецтво імпровізації багатогранна річ, тому почавши імпровізувати, ти починаєш змінюватись сам і змінювати середовище в якому перебуваєш.
Перегляньте імпровізації (етюди) та створіть свою імпровізацію про улюблену тварину.
  
 


2.12.2021. Урок 29. Творення образу. Творче перевтілення актора в образ.

Акторська майстерність – дуже тонка наука. Талант дано одиницям, і проявити його (а глядачеві – розглянути) можна тільки на сцені. Якщо артист грає в реальному часі, а не перед камерою, якщо в цей момент у глядача затаюється дихання, він не може відірватися від вистави, значить, є іскра, є талант. Між собою актори називають його дещо інакше – сценічний образ. Це частина особистості артиста, його театральне втілення, але це не характер людини і не його стиль життя.
Сценічний образ – це певне амплуа, яке “одягає” на себе артист для того, щоб зіграти ту чи іншу роль. Воно повиннео в точності відповідати тому характером, який описаний в сценарії, і при цьому бути “живим”. Далі нам стає зрозуміло, що кожна окрема роль, яку виконує актор, індивідуальна. Десь потрібно зіграти комічно, в іншому спектаклі потрібно показати смуток, біль, страждання, в третьому – стати негідником, лиходієм. Можна подумати, що сценічних образів багато, і їх друге, більш зрозумілу назву – ролі. Але все не так просто. Гарного актора можна дізнатися по його “почерку”, тобто стилю виконання. Це і є той самий сценічний образ, який притаманний йому. Яку б роль не грав актор – драматичну, комічну або трагічну, вона буде наділена унікальними емоціями, рисами і особливостями, які проявляє конкретна людина. Саме тому ми так любимо конкретних артистів, наскільки б різнопланові амплуа у них не були.
Основою і фундаментом при створенні сценічного образу актора є  емоції. Після того як ви навчилися поводитися, говорити, рухатися у відповідності з поставленим завданням, можна переходити до репетиції конкретної ролі. Для того щоб вона вийшла натуральною і живою, вам потрібно поєднати свій особистий сценічний образ з тим характером, який ви маєте намір втілити.
Хороший сценарист завжди бачить того чи іншого актора в конкретної ролі. Він може зіставити сценічний образ артиста і амплуа, яке на нього потрібно буде “надіти”. Додаткову корекцію цього процесу роблять самі актори. Вони або погоджуються на ролі, якщо бачать, що вони їм підходять, або відмовляються, якщо щось не влаштовує.
Перегляньте відео і познайомтесь  із особловостями творення образу із вуст акторів.


13.12.2021. Тема . Творча увага. Органічна сценічна увага.

Увага - один із елементів сценічної дії.
Сценічна увага – основна внутрішня техніка актора, перша, головна умова правильного внутрішнього сценічного самопочуття, найголовніший елемент творчого етапу виконавця. 
Види уваги в залежності від ставлення суб’єкта до об’єкта: 
 довільна, підкорена волі і чітко визначеною метою 
 мимовільною – незалежно від нашої волі і без будь-якої мети 
Розподіл уваги залежно від участі фантазії на формальну і творчу. 
Основі риси сценічної уваги: активність, стійкість, цілеспрямованість. Сприйняття об’єкту таким, яким він є в реальності, а ставлення до нього так, як задано. 
Увага – активна пізнавальна діяльність, що здійснюється за допомогою органів відчуття (зір, слух, нюх, смак, дотик)
Перегляньте відео  
 

17.11.2021. Тема . Звільнення м’язів і подолання м’язових затискувань.


Гра актора   потребує не лише знання тексту чи хорошої вимови, а й уміння подолати в собі почуття збентеження . Усвідомлення, що на тебе дивиться велика кількість людей, викликає інстинктивну несвідому м’язеву реакцію.
Наші мускули немов затискуються, стають занадто напруженими, рух робиться зв’язаним, невільним, голос починає хрипнути, обличчя приймає невластивий йому звичайно в житті надутий вираз, взагалі людина перестає бути сама собою, втрачає простоту, яка властива їй в житті.
Нерідко бажання перебороти таку зв’язаність від збентеження призводить до другого явища— до розв’язності, розхлябаності й вертлявості, деякого роду сценічного зухвальства в поведінці актора, що по суті є тим же пороком, що й зв’язаність, напруженість тіла. Як зайва зв’язаність, так й зайва розв’язність тіла є результатом безпорадності актора, яка зміцнюється від впливу глядача на актора і є однією з головних перешкод, які необхідно перебороти й без чого неможливий вірний розвиток актора. (далі)
Спробуйте відтворити або створити власний етюд.

16.11.2021

Тема. Оволодіння заданим об'єктом уваги. Створення безперервної лінії уваги.

У кожній сфері творчої діяльності людини потрібна увага, зосередженість думки, почуття і цілком всього організму. Все це багато в чому залежить від вольових якостей людини.

Сценічна увага має бути довільне, тобто перебувати в залежності від нашої волі і так само, як в звичайному житті, безперервне. Адже в сценічній діяльності зустрічається багато різних обставин, які вбивають зосередженість і викликають неуважність.

Увага потрібно акторові в усі час перебування на сцені,  а  особливу увагу до себе вимагають репліки партнера.

Вивчення елемента сценічного уваги повинно проходити по чотирьом етапам:

перший етап - розвиток довільної сценічного уваги в реальній площині;

другий етап - розвиток довільної сценічного уваги в уявній площині;

третій етап - Багатоплощинний увагу;

четвертий етап - увага як засіб добування творчого матеріалу. (тут)

Отже, оволодіння заданим об'єктом уваги, та створення безперервної лінії уваги є складовими елементами акторської майстерності.

Щоб зрозуміти роль уваги у роботі актора вам допоможе теоретичне пояснення до уроку (тут)


10.11.2021
Тема.  ,, Вправи на загальну увагу, її розвиток"

09.11.2021

Тема.  ,, Органічна сценічна увага"


03.11.2021
Тема.  ,, Акторська майстерність, її прийоми"
Опрацюйте теоретичний матеріал 1-3

02.11.2021

Тема. ,,Конкурси акторської майстерності."
Кожного року в різних країнах проходять різноманітні конкурси, в яких учасники демонструють свої акторські здібності. Конкурси оцінює журі. Після кожного конкурсу один чи кілька учасників, які набрали найменшу кількість балів, вибувають (отримуючи при цьому заохочувальні призи – все-таки грають діти), поки не залишиться 1 переможець. Кількість конкурсів визначається Вашою фантазією і можливостями, кількістю учасників і відведеним на гру часом.
Перегляньти приклади проведення різноманітних конкурсів




27.10. 2021

Тема ,, Оформлення спектаклю."
1. Перегляньте відео 
2. Створіть декорацію до улюбленої казки

26.10.2021 
Тема ,, Драматург та види п єс."

Опрацюйте теоретичний матеріал  теми:


  НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА  ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНОГО      НАПРЯМКУ
  ДРАМАТИЧНОГО ГУРТКА    «МЕЛЬПОМЕНА»





Немає коментарів:

Дописати коментар